Aktuálně

Přežijete? Vy ano, protože nejste hloupí! Ale jsou takoví všichni?

Byť se stále opakuje, aby lidé byli na železnici opatrní, bohužel se stále dokola stávají mimořádné události, kdy vlak srazí osobu pohybující se v kolejišti nebo je popálen někdo, kdo leze na železniční vagóny. A to nyní úplně vynecháváme kategorii střetu vlaku s automobilem na železničním přejezdu.

Mimořádných událostí na železnici se stane ročně několik set. Několik desítek pak souvisí se srážkou vlaku s osobou. Byť někteří lidé po střetu s vlakem přežijí, zpravidla mají těžká poranění případně pak následky na celý život. I přes mnohá varování se stávají ale události obdobné té, ke které došlo v pondělí, 12. září 2022, v odpoledních hodinách ve stanici Praha Běchovice.

Šestnáctiletý mladík měl sedět se sluchátky v uších na nástupišti, kdy jeho nohy byly směrem do kolejiště. Bohužel se k místu blížilo Pendolino, které mladíka zachytilo. Strojvedoucí vlaku opakovaně „houkal“ (dával návěst výstraha), ale to mladík nemohl slyšet. Po události došlo k ohlášení mimořádné události na tísňové linky – na místo tak vyrazili profesionální hasiči ze stanice Satalice, drážní hasiči, policisté z PMJ, místního oddělení a také posádky RV, RZP a inspektor provozu.

Posádky ZZS se po příjezdu okamžitě začaly starat o pacienta. Lékař musel zajistit mladíka dýchací cesty, převedl je na přístrojem řízené dýchání, došlo k ošetření těžkých poranění končetin, podání léků do krevního řečiště a po zajištění dalších nezbytných úkonů byl mladík předán do dětského traumacentra Fakultní Thomayerovi nemocnice. Na místo vyrazil i výjezd SKPV Praha III. Policisté se nadále budou případem zabývat.

Stačí jedna chyba a …

V blízkosti železnice stačí jen jediná chyba k tomu, abyste přišli o život. Není náhodou, že všude možně naleznete nejrůznější upozornění na to, co vše se nedělá na železnici. Bohužel stále dochází k přecházení kolejí, k situacím popsané výše a také k tomu, že mladí lidé v rámci dokazování si něčeho vylezou na vagón pod elektrickým vedením. „In“ je nyní také nasednout na nákladní vlak a někam dojet – a ještě se u toho točit.

I takový nákladní vlak může jet mnohdy sto kilometrů v hodině, kdy taková rychlost bohatě stačí k tomu, aby člověka vítr sfoukl pod vlak nebo na koleje. V té rychlosti by to byla konečná… Co se týká „přeskočení“ elektrického proudu, stačí opravdu mnohdy jen centimetry. Pak dojde k úderu, k velké ráně, pádu osoby na zem. Vše kolem je plné smradu, tělo osoby, kterou projde proud, je zpravidla pokálené a pomočené, neboť dojde k povolení svalů. V takovém případě, pokud přežijete, máte silné bolesti a čekáte, než přijede pomoc a dojde k uvedení do umělého spánku. Když se proberete, bude vás vše bolet. Bude vás čekat mnoho operací, plastičtí chirurgové vám většinou dají na popáleniny za určitý čas kůži z jiné části těla nebo z prasete – tato kůže je využívána. Týdny, možná měsíce, i přes medikaci, budete ležet v nemocnici v bolestech        .

A jak to dopadá po tom, co vlak srazí osobu? Záleží, v jaké to bude rychlosti, kam vlak osobu „trefí“. Není žádnou výjimkou, že osoba se „rozletí“ na spoustu částí, že dojde ke skalpaci nebo amputaci horních či dolních končetin… O vnitřních poraněních ani nemluvě, o poranění hlavy také ne. Když přežijete, patrně budete ležet v bolestech a čekat, než přijede pomoc. Opět vás uvedou do umělého spánku a budou dělat vše proto, abyste přežili.

Přežijete? Ano, protože vy nejste tak hloupí, abyste lezli po vagónech, přes koleje nebo seděli na nástupišti s nohami do kolejiště a sluchátky v uších!

Bohužel ty, co to udělají, pravděpodobně potkají drážní hasiči. To jsou chlapi, co se starají o ty zbytky těl nebo těla, co jsou na uhel spálená. To jsou ti, co desinfikují místo a co mnohdy pomáhají s evakuací osob z vlaků a kteří dělají mnoho dalšího.

Mohlo by se vám také líbit...