Dnes se budeme věnovat v minisérii „řidiči profesionálové“ řidičkám a řidičům zdravotní dopravní služby. Budeme se tak věnovat tzv. „převozovým sanitkám“. Úkolem těchto řidiček a řidičů (ano, hodně řídí již ženy), ale není jen a pouze vozit pacienty k vyšetření nebo z vyšetření domů. Pacienty vozí i z lázní, na rehabilitace nebo po operacích domů z nemocnice.
Ženy a muži pracující u zdravotních dopravních služeb, a je jedno, zda pracují u soukromé společnosti nebo v rámci nemocnice, během své směny najezdí mnoho kilometrů. Každý den mají předem určené úkoly, případně pak dostávají úkoly během své směny. Hlavní činností těchto zdravotnických pracovníků je řídit, avšak musí také umět pracovat s lidmi. Mnohdy pomáhají lidem až do místa, kam mají pacienty převést. Jindy zase musí transportovat těžké pacienty a mnohdy jsou na to sami.
Jsou společnosti či nemocnice, které právě pro případy těžkých pacientů, mají tzv. „dvojposádky“, problémem však je, že takovou posádku nehradí pojišťovna.
Řidičky a řidiči převozových sanitek jezdí mnohdy nejen s pacienty, ale také s krví, případně pak převáží akutně orgány k transplantaci. V některých krajích pak jsou ZZS domluveny s konkrétními společnostmi, které jsou schopné pomoci při mimořádných situacích, respektive při aktivaci traumaplánu.
Tito lidé ale nemusí jezdit pouze v Čechách, Moravě a Slezsku, ale mohou vést pacienta z nemocnice v České republice zpět do vlasti, respektive z jiného státu do České republiky. V takových případech opět vyráží dva řidiči, aby se mohli po cestě střídat. Řidiči převozových sanitek, byť jsou zvyklí dlouho řídit, musí mít svou náhradu.
Důležité je také zmínit, že i řidičky a řidiči převozových sanitek někdy mohou v rámci své práce použít i výstražné zvukové zařízení. To zpravidla bývá používáno při akutních přepravách krve, orgánů nebo výjezdu při aktivaci Zdravotnickou záchrannou službou kraje. Bohužel se ale také může stát, a někteří lidé, a to i z oboru zdravotnictví, si na to stěžují, že řidička či řidič zdravotnické dopravní služby si pouštěním „majáků“ ulehčuje průjezd ucpanými cestami. Je ale důležité poznamenat, že v případě problému, či zastavení policii, si bude muset doargumentovat, proč jede se zapnutým VRZ – a taková jízda pod VRZ je náročná!
Možná si to neuvědomujeme, ale bez těchto lidí by práce ve zdravotnictví nešla. Jsou to lidé, kteří by měli umět jednat s lidmi, být uctiví, slušní a poctiví. A drtivá většina řidiček a řidičů je. Nesmíme ani zapomenout na dobu nedávnou, kdy tito lidé hojně pracovali s Covid pozitivními pacienty. I tito lidé tak byli potencionálně ohroženy tímto onemocněním. Bohužel se na ně zapomínalo. Pojďme nyní poděkovat všem ženám a mužům řídicím převozové sanitky!
V třetím pokračování série „Rakovina“ se zaměříme na jeden z možných způsobů léčby nádorových onemocnění.…
V pondělí, 4. listopadu, došlo minutu po půl jedenáctí dopoledne ke střetu motorového osobního vlaku…
V sobotu, 2. listopadu, byl na tísňovou linku hasičů kolem 16:25 nahlášen požár bytu ve…
Jako lidský „odpad“ se zachoval jednatřicetiletý muž z Havlíčkobrodska, který 14. října srazil v katastru…
Největším postrachem pro tramvajačky a tramvajáky jsou řidiči a řidičky vozidel a hlavně pak chodci.…
V prvním článku ze „série Rakovina“ jsme si představili, co je vlastně rakovina, respektive co…