Aktuálně

Na Mělníku mají profesionální hasiči nový automobilový žebřík

Na Centrální hasičské stanici v Mělníku se koncem roku 2023 naděloval jeden z nových automobilových žebříků (AZ 40) Magirus na podvozku Scania P440 B6x2*4. Automobilový žebřík je již v „ostravském“ zbarvení RAL 3024.

Žebřík je poháněn řadovým šestiválcem o výkonu 324 kW a převodovkou G33CM s retardérem a systémem Opticruise. Vůz je postaven na třínápravovém podvozku s předsazenou sníženou kabinou. Třetí náprava je vlečená a řiditelná, což umožňuje lepší manévrovatelnost ve městě. Vozidlo je dlouhé 11 m, vysoké 3,6 m a široké 2,5 m,“ uvedl velitel čety směny B na CHS Mělník ppor. Luboš Klobása.

Stabilizační podpěry je nyní možné zasunout pod pevné překážky, jako jsou například svodidla nebo osobní a nákladní vozila (skvělá vlastnost). V rámci podpěr jsou i integrované kamery s přisvícením sloužící pro optimální ustavení žebříku.

Rozlučme se s linkou 150, nyní na vozidlech 112…

Žebříková sada s dosahem výšky 42 m je pětidílná se sklopným ramenem s rozsahem sklápění až 75°. Záchranný koš je určen pro 5 osob, jeho nosnost je 500 kg. Ovládací prvky jsou shodné s hlavním ovládacím stanovištěm na točnici, k dispozici jsou dva multifunkční sloupky pro uchycení příslušenství. Volný nástup a výstup do koše zajišťuje trojice dvířek, pro jištění slouží dvojice samonavíjecích zádržných systémů s karabinou a čtyři kotevní body. Proti sálavému teplu je koš chráněn ochlazovacími tryskami. Pro hašení vodou či pěnou lze na něj uchytit lafetovou proudnici. Na záchranném koši je pevně uchycena barevná natáčecí kamera se zoomem,“ dodal velitel čety Klobása.

V rámci obnovování techniky Hasičského záchranného sboru České republiky, ale také bohužel některých JSDH, se nesetkáváme již s číslem tísňového volání 150. Nově primárně hasiči na vozidlech vozí číslo tísňového volání 112. Na druhou stranu jsou nová vozidla již v „oranžové“ reflexní barvě, která je dobře vidět.

Již od první poloviny února 2024 je žebřík zařazen do služby. Nahradil patnáct let starou automobilovou plošinu AP 32 Bronto Skylift na podvozku MB Econic. Ta v současné době slouží na hasičské stanici v Kralupech nad Vltavou. Na stanicích v Mělníku i v Kralupech tak došlo ke zlepšení efektivity zásahů, kde je potřeba výškové techniky.

Foto: HZS Středočeského kraje

Martin Kramer

Recent Posts

Co je to radioterapie?

V třetím pokračování série „Rakovina“ se zaměříme na jeden z možných způsobů léčby nádorových onemocnění.…

3 týdny ago

Při střetu osobního vlaku s nákladním vozem došlo ke zranění čtveřice žen

V pondělí, 4. listopadu, došlo minutu po půl jedenáctí dopoledne ke střetu motorového osobního vlaku…

3 týdny ago

VIDEO: Při požáru v Brně bylo zraněno několik osob, včetně čtyř policistů zachraňujících obyvatele domu

V sobotu, 2. listopadu, byl na tísňovou linku hasičů kolem 16:25 nahlášen požár bytu ve…

3 týdny ago

Srazil cyklistu a ujel, po nějakém čase se vrátil „zahladit“ stopy

Jako lidský „odpad“ se zachoval jednatřicetiletý muž z Havlíčkobrodska, který 14. října srazil v katastru…

3 týdny ago

Neskákejte do cesty tramvaji, nevyplácí se to!

Největším postrachem pro tramvajačky a tramvajáky jsou řidiči a řidičky vozidel a hlavně pak chodci.…

3 týdny ago

Od diagnózy po začátek léčby

V prvním článku ze „série Rakovina“ jsme si představili, co je vlastně rakovina, respektive co…

3 týdny ago