Hašení požárů drážních vozidel pod dráty vysokého napětí je kvůli místu zásahu specifické a musí dojít k bezpečnostním opatřením – vyzkratování elektrického vedení, zastavení provozu a informování Správy železnic. Přesně takový postup museli zvolit hasiči při požáru vagónu nehodového vlaku v Plzni Doubravce v areálu depa kolejových vozidel.
Požár byl nahlášen 28. srpna kolem půlnoci, kdy na místo vyrazili drážní hasiči z nedaleké základny, profesionální hasiči z CHS Plzeň Košutka a také dobrovolní hasiči z Plzně – Doubravky. Drážní hasiči, kteří na místo vyrazili se třemi cisternami a velitelským automobilem, po příjezdu na místo vyzkratovali elektrické vedení a započala tvorba dopravního a útočného vedení – celkem byly nasazeny tři útočné proudy. Lokalizace požáru proběhla velmi rychle, zasažen byl naštěstí jen jeden vůz, druhý zůstal nepoškozený a budovy v těsné blízkosti taktéž nebyly zasaženy.
Hasiči samozřejmě museli prohledat i samotné osobní vozy, ve kterých se naštěstí nikdo nenacházel – často se v oblasti pohybují osoby bez domova. Po likvidaci požáru hasiči na odvětrání zplodin hoření z vozů použili přetlakovou ventilaci. Příčinu a výši škody vyšetřuje vyšetřovatel vzniku a příčin požárů a také policisté – ti na místě zasahovali taktéž.
Foto: HZS SŽ a HZS Plzeňského kraje
V třetím pokračování série „Rakovina“ se zaměříme na jeden z možných způsobů léčby nádorových onemocnění.…
V pondělí, 4. listopadu, došlo minutu po půl jedenáctí dopoledne ke střetu motorového osobního vlaku…
V sobotu, 2. listopadu, byl na tísňovou linku hasičů kolem 16:25 nahlášen požár bytu ve…
Jako lidský „odpad“ se zachoval jednatřicetiletý muž z Havlíčkobrodska, který 14. října srazil v katastru…
Největším postrachem pro tramvajačky a tramvajáky jsou řidiči a řidičky vozidel a hlavně pak chodci.…
V prvním článku ze „série Rakovina“ jsme si představili, co je vlastně rakovina, respektive co…