Hašení požárů drážních vozidel pod dráty vysokého napětí je kvůli místu zásahu specifické a musí dojít k bezpečnostním opatřením – vyzkratování elektrického vedení, zastavení provozu a informování Správy železnic. Přesně takový postup museli zvolit hasiči při požáru vagónu nehodového vlaku v Plzni Doubravce v areálu depa kolejových vozidel.
Požár byl nahlášen 28. srpna kolem půlnoci, kdy na místo vyrazili drážní hasiči z nedaleké základny, profesionální hasiči z CHS Plzeň Košutka a také dobrovolní hasiči z Plzně – Doubravky. Drážní hasiči, kteří na místo vyrazili se třemi cisternami a velitelským automobilem, po příjezdu na místo vyzkratovali elektrické vedení a započala tvorba dopravního a útočného vedení – celkem byly nasazeny tři útočné proudy. Lokalizace požáru proběhla velmi rychle, zasažen byl naštěstí jen jeden vůz, druhý zůstal nepoškozený a budovy v těsné blízkosti taktéž nebyly zasaženy.
Hasiči samozřejmě museli prohledat i samotné osobní vozy, ve kterých se naštěstí nikdo nenacházel – často se v oblasti pohybují osoby bez domova. Po likvidaci požáru hasiči na odvětrání zplodin hoření z vozů použili přetlakovou ventilaci. Příčinu a výši škody vyšetřuje vyšetřovatel vzniku a příčin požárů a také policisté – ti na místě zasahovali taktéž.
Foto: HZS SŽ a HZS Plzeňského kraje
Opravdu velmi náročný zásah u požáru má několik jednotek požární ochrany, policisté a příslušníci Zásahové…
Moravskoslezská policie se v rámci povodní 2024 zabývá hned trojicí případů, kdy se jisté osoby chtěly…
Na většině míst se situace v rámci povodňové aktivity zlepšuje. Někde voda opadá, jinde hladiny…
I v úterý, 17. září, společně můžeme sledovat aktuální dětí v rámci povodňové situace v…
I dnes, v pondělí 16. září, pro vás budeme mapovat situaci tak, aby na jednom…
Ze soboty na neděli se extrémně zhoršila situace v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Již v…